Dock_3_kancelare__350x210_.jpg»Ze 338 bytů je už osmdesát procent prodaných,« řekl šéf společnosti Tamir Winterstein. Zájem o luxusní byty, které rozhodně nepatří mezi levné, vyvolala blízkost Vltavy. Firma chce radikálně změnit vzhled současného holešovického přístavu. Celé nábřeží projde rekonstrukcí a místo vlečných člunů naložených pískem nebo kontejnery tam mají v budoucnu kotvit jachty.

V projektu je zatím volných 74 bytů od dvoupokojového o rozloze 67 čtverečních metrů za 4,3 milionu korun po nejdražší rezidenci za 19,6 milionu korun. Na přelomu roku chce developer zahájit stavbu druhé etapy se třemi sty byty, jejich ceny budou začínat zhruba na 3,5 milionu korun. Dokončeny mají být v roce 2010. Mezitím začne stavba třetí etapy, projekt Prague Marina zahrnuje celkem tisíc luxusních bytů.

Prázdný nezůstane ani protější, libeňský břeh Vltavy. Developerská společnost Crestyl tam na přelomu roku zahájí výstavbu projektu Dock. V místech, kde jsou dosud autobazary a prodejny nábytku z druhé ruky, vyrostou komfortní rezidence, kanceláře a obchody celkem za čtyři miliardy korun.

»Ozvala se nám již řada zájemců, prodej bytů ale zahájíme až v prosinci. Zatím kalku,lujeme ceny,« řekla Kateřina Váně, mluvčí společnosti Crestyl.

Dále čtěte

V místech někdejších libeňských doků vyroste 334 luxusních bytů a Business park s 80 tisíci čtverečních metrů kanceláří. Autoři administrativní části projektu, společnosti S.H.S.  architekti a 4a architekti, rozdělili výstavbu kanceláří do čtyř etap.

První, zahrnující plochu 8300 čtverečních metrů, má být dokončena v závěru příštího roku.

Projekt rezidenční části je dílem českého ateliéru S.H.S. architekti a italské architektonické kanceláře Mediapolis. Hlavním trumfem projektu, který chce uprostřed rušného velkoměsta vytvořit klidnou administrativní a rezidenční čtvrť s kavárnou, restaurací, obchody a parkem, je přístavní bazén. Tvoří jej slepé rameno Vltavy, s poloostrovem uprostřed. Obměnu vody a její přirozené čištění zajišťuje proplachovací kanál. Developer chce celý prostor vyčistit a vytvořit zde přístaviště pro menší lodě do délky dvaceti metrů.

Blízkost řeky, zeleň a centrum hlavního města na dosah jsou pro bydlení velmi oceňované faktory. Prodejnost zde postavených bytů ale závisí na vzhledu celé lokality. Ten  někdy nemůže developer ovlivnit, protože mu okolní pozemky nepatří.

»Holešovický i libeňský břeh Vltavy, to nejsou špatná místa. Pokud ale developer slibuje zeleň a park, kde si mohou hrát děti, a místo toho by člověk z okna svého luxusního bytu viděl jakési shnilé bárky, pospávající bezdomovce nebo halu, kde se řežou traverzy, pak sto tisíc korun za čtvereční metr bytu nedá. Myslím, že ještě tak deset let potrvá, než břehy Vltavy v centru města získají civilizovaný vzhled,« soudí Arnošt Hejduk, ředitel realitní poradenské společnosti Rooney & Bennett, která dlouhodobě sleduje vývoj rezidenčního trhu.