Nehoda se stala na Masarykově nádraží v Praze ve čtvrtek kolem 17:30. Odjezdy vlaků ovlivněny nebyly, cestující přicházeli ze strany přímo na nástupiště.

Železné sloupy podpírají historické trámoví dvorany budovy z roku 1845 kvůli jejímu zchátralému stavu na šesti místech, uvolněný sloup dopadl do míst, kde se běžně pohybují cestující. Kolem 20:00 byl sloup vrácen na místo, jelikož však meteorologové očekávají v noci bouřky a silný vítr, zůstala hala pro jistotu uzavřena. České dráhy, kterým budova patří, spolu s dodavatelskou firmou zjišťují, jak je možné, že podpěrný sloup spadl.

"Na nádraží jsme přivolali statika, zástupce dodavatelské firmy a hasiče, aby se dohodli, jakým způsobem je třeba halu zabezpečit. Statik navrhl řešení a firma okamžitě začala s opravou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Čtěte více

Kvůli havárii je uzavřena i část nástupišť, vlaky budou odjíždět z nástupišť 4, 5, 6 a 7. Protože kvůli uzavřenému nádraží není přístup k pokladnám, budou si lidé podle Kubaly kupovat jízdenky až přímo ve vlaku.

Masaryčka má končit, nahradit by jí měl bulvár

Nádraží je nejvytíženější stanicí pražských městských a příměstských železničních spojů, denně jím projde 30.000 Pražanů a Středočechů využívajících tyto spoje. Zastupitelstvo Prahy přesto chce, aby v místě nádraží vzniklo nové městské centrum, s nádražím už nepočítá.

NOVĚ NA iHNed.cz - blogy

České dráhy s odstavením stanice v příštích letech vůbec nepočítají a plánují naopak generální opravu nádraží. Dráhy ho chtějí pouze přestavět a modernizovat. Masarykovo nádraží by při jeho úplném zrušení nemělo co nahradit, protože kapacita Hlavního nádraží na pokrytí případného přesunu nestačí.

Na výměnu kolejí před vjezdem na Masarykovo nádraží navíc nedávno padlo několik desítek milionů korun. "Byly na hranici životnosti a vyměnit je bylo nutné, i kdyby se po nich mělo jezdit třeba jenom deset let," vysvětluje Konečný. Budoucí odstavení "Masaryčky" Konečný chápe. "Jenom se s magistrátem rozcházíme v tom, kdy k němu může a má dojít," říká. Další rekonstrukce v oblasti Masarykova nádraží Správa železniční dopravní cesty nicméně v dohledné době nechystá.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist