Když se dětí ve škole zeptám, co pro ně má hodnotu, odpovídají různě, říká propagátorka hodnotového vzdělávání Michaela Stoilová. Často prý začínají penězi, ale bez ohledu na to, jestli jsou z malé nebo velké školy, z města nebo vesnice a jak jsou staré, se velmi záhy dostanou k tomu, že hodnotu pro ně má rodina, kamarádi, život nebo láska a vyjmenují spoustu základních hodnot.
Nadaní, ale podcenění: Vědkyni posílali kvůli vzhledu do miss. Autistovi nevěřili, že dokončí základku, nakonec ohromil svět
Některé filozofické směry nesouhlasí s tezí, že hodnotám se lze naučit, přiznává hostka Terezy Engelové. „My jsme ale přesvědčení, že je možné to dělat cíleně. Vytváříme prostor, kde mají děti možnost zkoumat své hodnoty i hodnoty svých spolužáků,“ vysvětluje.
Pro pedagogy se zájmem o tuto oblast má Stoilová a její kolegové z organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney připravenou řadu učebnic, které zohledňují jednotlivé fáze vývoje dětí. Učitelům tak mohou pomoci s žáky na téma hodnot správně komunikovat.
O zařazení konceptu hodnotového vzdělávání do běžné výuky stoupenci této metody nejednají přímo s ministerstvem školství, účastní se prý ale širších platforem a snaží se spojit síly s dalšími organizacemi.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist









