Když se dětí ve škole zeptám, co pro ně má hodnotu, odpovídají různě, říká propagátorka hodnotového vzdělávání Michaela Stoilová. Často prý začínají penězi, ale bez ohledu na to, jestli jsou z malé nebo velké školy, z města nebo vesnice a jak jsou staré, se velmi záhy dostanou k tomu, že hodnotu pro ně má rodina, kamarádi, život nebo láska a vyjmenují spoustu základních hodnot.

Některé filozofické směry nesouhlasí s tezí, že hodnotám se lze naučit, přiznává hostka Terezy Engelové. „My jsme ale přesvědčení, že je možné to dělat cíleně. Vytváříme prostor, kde mají děti možnost zkoumat své hodnoty i hodnoty svých spolužáků,“ vysvětluje.

Pro pedagogy se zájmem o tuto oblast má Stoilová a její kolegové z organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney připravenou řadu učebnic, které zohledňují jednotlivé fáze vývoje dětí. Učitelům tak mohou pomoci s žáky na téma hodnot správně komunikovat.

O zařazení konceptu hodnotového vzdělávání do běžné výuky stoupenci této metody nejednají přímo s ministerstvem školství, účastní se prý ale širších platforem a snaží se spojit síly s dalšími organizacemi.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist