Těhotnej kuchař Jaroslav Vajgl se stal po čtyřicítce influencerem. Na sociální sítě natáčí videa o vaření a třeba na Instagramu ho sleduje přes půl milionu lidí. K natáčení ho přivedla nelehká situace během pandemie covidu-19, kdy měl zavřené provozovny a neměl čím přispět do rozpočtu.
Začátky přitom nebyly vůbec lehké. "Natáčel jsem se synem partnerky s tím, že jsem mluvil přímo do toho videa a ta videa byla strašně dlouhá a nudná," vzpomíná. Až na dvě je prý později ze svého kanálu YouTube smazal, protože se za ně styděl.
Chlebíčky, pivo a vepřo knedlo zelo. Proč naše kuchyně přetrvává, i když globalizace mění svět
Ve tvorbě krátkých videí ho nakonec vytrénovala sociální síť TikTok, kde musel celý recept vmáčknout do jedné minuty. A právě díky TikToku ho nakonec začalo sledovat daleko víc lidí. "Absolutní zlom přišel ve chvíli, kdy jsem ta videa začal namlouvat. Od té doby křivka sledovanosti letěla nahoru a třeba i za den jsem měl o deset tisíc sledujících víc."
Největší česká "gastro prasárna" je podle Vajgla dochucovadlo Masox. "Když je v hypermarketech v akci, tak to je prostě takový obrovský koš, úplně narvaný a ti lidi to vykoupí," konstatuje s tím, že spousta lidí to ale neřeší a jí zřejmě jen kvůli tomu, aby nezemřela hlady. V poslední době se to ale mění, dodává.
Aika - Zeptejte se AI asistentky
-
Proč je téma Masox a jeho popularita důležité pro českou gastronomii?
-
Jak ovlivnila pandemie covid-19 kariéru Jaroslava Vajgla?

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist