Správě železnic se podařilo prosadit likvidaci původního kladenského nádraží z roku 1873. Ministerstvo kultury jej nakonec neprohlásí za památku – i kvůli tomu, že na něj byl už dřív vydaný demoliční výměr. Ten přitom Správa železnic a město získaly s tvrzeními, která se následně ukázala jako zavádějící nebo nepravdivá. Vyplývá to z dokumentu o nepřidělení statusu památky, který mají HN k dispozici.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

„Rozhodnutí ministerstva kultury znamená, že Správa železnic pokračuje v přípravě projektu novostavby nádražní budovy v Kladně. O povolení záměru stavby budeme žádat zhruba na přelomu roku,“ odpověděla na dotaz HN mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Případ ale obklopují velké kontroverze.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké nepravdy Správa železnic šířila a jak se na ně přišlo.
  • Co bude s nádražím dál.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.