Dostavba dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem bude kompletně hotová mezi 18. a 20. prosincem. Na část nové dálnice se doprava přesune už 17. června, jezdit se bude zatím ve dvou pruzích od začátku nové D4 u Příbrami po takzvanou Těchařovickou křižovatku, řekl novinářům po kontrolním dni ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Doprava se svede z provizorních komunikací na novou dálnici zatím v úseku dlouhém 17 kilometrů. Jezdit se bude jedním pruhem každým směrem. Ve všech čtyřech pruzích v celém 32 kilometrů dlouhém úseku se začne jezdit před Vánoci.

Podle premiéra Petra Fialy (ODS), který se kontrolního dne také zúčastnil, zkušenosti s dostavbou D4 ukázaly, že model spolupráce státu a soukromého sektoru (PPP – Public Private Partnership) při výstavbě dopravní infrastruktury funguje. V příštích deseti letech podle něj stát potřebuje investovat do rozvoje dopravní infrastruktury jednotky bilionů korun a počítá s větším zapojením soukromého kapitálu do dalších projektů na dálnicích i železnicích.

Dostavba 32 kilometrů dlouhé dálnice mezi Příbramí a Pískem začala v červnu 2021. Všech pět úseků se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard korun. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí.

Projekt dostavby D4 má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Stavební práce na D4 provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist