Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal třetí předběžné opatření, které pražskému dopravnímu podniku zakazuje uzavřít smlouvu s vítězem tendru na druhou část stavby nové linky metra D. V samotné věci úřad zatím nerozhodl a předběžné opatření ani nijak nepředjímá výsledek správního řízení, řekl v úterý ČTK mluvčí úřadu Martin Švanda. Na vydání předběžného opatření upozornil server Seznam Zprávy. Podle dopravního podniku (DPP) je postup ÚOHS v obdobně složitých případech běžný a neznamená, že by DPP pochybil, uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
„V každém ze tří správních řízení, které úřad ve věci další etapy výstavby metra D nyní vede, je vydáno předběžné opatření. Předběžné opatření přitom navazuje na zákonnou blokační lhůtu, která zapovídá zadavateli smlouvu uzavřít po dobu 60 dnů od doručení návrhu. V případě, že by zadavatel uzavřel smlouvu, úřad by již nemohl o zadávacím řízení rozhodnout a uložit případně nápravné opatření,“ uvedl Švanda.
Z jednoho nádraží kamkoliv. Kdy vznikne „metro S“, které je pro Prahu zásadní?
Zdůraznil, že vydání předběžného opatření nijak nepředjímá rozhodnutí v samotné věci, v jeho zdůvodnění ÚOHS pouze shrnuje posuzovanou právní otázku a nejde o předběžné závěry úřadu.
Podle mluvčího DPP Šabíka jde o standardní opatření do doby, než ÚOHS konkrétní návrh prošetří a pravomocně o něm rozhodne. „Toto rozhodnutí není překvapivé. Úplně stejně postupoval i u zbylých dvou návrhů v rámci tendru na zhotovitele stavby druhého úseku metra D. ÚOHS v takto skutkově složitých případech běžně nerozhodne v zákonné lhůtě a hrozilo by, že zadavatel by bez vydání předběžného opatření mohl uzavřít smlouvu před rozhodnutím samotným,“ uvedl Šabík. ÚOHS podle něj navíc jednotlivé návrhy obdržel v různých termínech.
Třicetimiliardovou zakázku vyhrála v září společnost Subterra z koncernu Metrostav. Předtím dopravní podnik vyloučil o dvě miliardy levnější nabídku, již podalo sdružení kolem firem Porr a Vinci. Podle dopravního podniku nesplnilo podmínky tendru.
Jako první tendr napadla společnost Metrostav, správní řízení zatím neskončilo. Sdružení kolem firem Porr a Vinci tendr napadlo dvěma návrhy u ÚOHS a podnět podala i společnost Strabag.
Stavba nové linky pražského metra začala loni, ve výstavbě je nyní kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má právě úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, kterého se týká diskutovaný tendr. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist