Do vedení Úřadu práce ČR nastoupil před třemi měsíci a do roka se chystá pobočky obrátit vzhůru nohama. Digitalizace je přitom jen pomocný nástroj, který má uvolnit úředníkům ruce k důkladnější práci s klientem. Cílem je, aby se k lidem v sociálně tíživé situaci dostaly nejen peníze od státu, ale aby také viděli cestu ven. „V bankovnictví, pojišťovnictví ani v energetice už se nedějí tak velké skoky, jako bude muset udělat Úřad práce,“ říká jeho generální ředitel Daniel Krištof.

Jaký máte pocit z fungování úřadů práce, když teď objíždíte osobně pobočky?

Existují velké rozdíly napříč republikou – jsou úřady a jednotlivci, kteří fungují skvěle, a máme za ně být vděčni, že na tom úřadu přes všechny potíže vydrželi a odvádějí dobrou práci. Vedle toho jsou lokality, kde to dobré není, a budeme muset lidi doškolit a pomoct jim, anebo je vyměnit. Někteří také bohužel možná vyhořeli v obrovském přetížení, nebo dokonce zneužívají moci, která je jim daná…

V jaké fázi je záměr rušení poboček?

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo by měl dostávat dávky od Úřadu práce.
  • Proč dnes finanční pomoc od státu nefunguje efektivně.
  • Co budou muset úředníci dělat jinak.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se