Do vedení Úřadu práce ČR nastoupil před třemi měsíci a do roka se chystá pobočky obrátit vzhůru nohama. Digitalizace je přitom jen pomocný nástroj, který má uvolnit úředníkům ruce k důkladnější práci s klientem. Cílem je, aby se k lidem v sociálně tíživé situaci dostaly nejen peníze od státu, ale aby také viděli cestu ven. „V bankovnictví, pojišťovnictví ani v energetice už se nedějí tak velké skoky, jako bude muset udělat Úřad práce,“ říká jeho generální ředitel Daniel Krištof.
Jaký máte pocit z fungování úřadů práce, když teď objíždíte osobně pobočky?
Existují velké rozdíly napříč republikou – jsou úřady a jednotlivci, kteří fungují skvěle, a máme za ně být vděčni, že na tom úřadu přes všechny potíže vydrželi a odvádějí dobrou práci. Vedle toho jsou lokality, kde to dobré není, a budeme muset lidi doškolit a pomoct jim, anebo je vyměnit. Někteří také bohužel možná vyhořeli v obrovském přetížení, nebo dokonce zneužívají moci, která je jim daná…
V jaké fázi je záměr rušení poboček?
Co se dočtete dál
- Kdo by měl dostávat dávky od Úřadu práce.
- Proč dnes finanční pomoc od státu nefunguje efektivně.
- Co budou muset úředníci dělat jinak.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.