Za vítězstvím Petra Pavla v prezidentských volbách nejde hledat jen jeden úspěšný klíč. Velký vliv na výsledek měl podle politologa Miloše Gregora z Masarykovy univerzity například fakt, že Andrej Babiš byl většinou obyvatel po celý rok ve většině průzkumů odmítán jako možný prezident. Před druhým kolem tak hrál vabank. „Potřeboval nepřízeň nějak zlomit a ukázalo se, že to přehnal. I část voličů ANO, kteří hnutí volí pravidelně, si řekla, že taková rétorika jim není blízká. A buďto k volbám nešli vůbec, nebo dokonce hlasovali pro Petra Pavla,“ vysvětluje Gregor v rozhovoru pro HN.
Co pomohlo Petru Pavlovi ke zvolení prezidentem?
Troufám si říct, že to bylo prezentování se v takovém světle, jaký asi ve skutečnosti opravdu je. I jeho hlavní slogan „klid a řád“ během kampaně sám naplňoval. V debatách vystupoval s klidnou tváří, i když na něj Andrej Babiš útočil nebo jej velmi emotivně napadal. Neskákal mu do řeči a odpovídal s klidem. Potkal se tedy uvěřitelný kandidát, který naplňoval sliby kampaně už během ní.
Marketing Andreje Babiše a hnutí ANO je dlouhodobě velmi úspěšný. Našel v Pavlově volebním týmu přemožitele?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.