Za vítězstvím Petra Pavla v prezidentských volbách nejde hledat jen jeden úspěšný klíč. Velký vliv na výsledek měl podle politologa Miloše Gregora z Masarykovy univerzity například fakt, že Andrej Babiš byl většinou obyvatel po celý rok ve většině průzkumů odmítán jako možný prezident. Před druhým kolem tak hrál vabank. „Potřeboval nepřízeň nějak zlomit a ukázalo se, že to přehnal. I část voličů ANO, kteří hnutí volí pravidelně, si řekla, že taková rétorika jim není blízká. A buďto k volbám nešli vůbec, nebo dokonce hlasovali pro Petra Pavla,“ vysvětluje Gregor v rozhovoru pro HN. 

Co pomohlo Petru Pavlovi ke zvolení prezidentem?

Troufám si říct, že to bylo prezentování se v takovém světle, jaký asi ve skutečnosti opravdu je. I jeho hlavní slogan „klid a řád“ během kampaně sám naplňoval. V debatách vystupoval s klidnou tváří, i když na něj Andrej Babiš útočil nebo jej velmi emotivně napadal. Neskákal mu do řeči a odpovídal s klidem. Potkal se tedy uvěřitelný kandidát, který naplňoval sliby kampaně už během ní.

Marketing Andreje Babiše a hnutí ANO je dlouhodobě velmi úspěšný. Našel v Pavlově volebním týmu přemožitele?

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.