Vlak přijíždí do stanice a na nástupišti se střídají strojvedoucí. Jeden pokračuje dále, druhý může odvézt zpáteční spoj. Na vystřídání ale nemají moc času. „Někdy je to i jen pár minut. Strojvedoucí si ale na novém voze musí udělat řadu nutných technických a administrativních úkonů. Je to zbytečný stres,“ popsal HN prezident Federace strojvůdců Jaroslav Vondrovic

Strojvedoucích, kteří nemají dostatek času na podobnou přípravu, je podle průzkumu ministerstva dopravy a Drážního úřadu 33 procent. Nejvíc je ale trápí, že musí několikrát do měsíce řešit různé poruchy vozidel. Takových je podle výsledků šetření téměř 60 procent. „Stává se, že jsou to i větší závady, které je potřeba pro další jízdu vlaku odstranit. Ale velmi časté jsou drobné poruchy, které nemají vliv na bezpečnosti provozu, ale strojvedoucího rozptylují od řízení,“ vysvětlil Vondrovic. Nejčastěji jde o poruchy na klimatizaci v letních měsících, v zimě zase topení.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se