Internetoví predátoři jsou problémem moderní doby, kterému se ještě nedaří úplně předcházet. Je tomu tak i proto, že se samotné zneužité děti bojí svěřovat rodičům. Osvětu se proto nyní snaží provádět i filmaři. Díky vznikajícím dokumentům a seriálům je koncept kyberšikany pro děti snáze uchopitelný. Dokážou pak odhalit fígle predátorů a účinněji se jim bránit, ztrácí také strach se o tématu bavit s rodiči. Posledním podobným počinem je thriller #martyisdead, který jako první český krátký seriál získal prestižní cenu Emmy. 

Jedním z lidí, kteří se prevenci tohoto problému a pomoci jeho obětem intenzivně věnují, je Martin Kožíšek. Rizikovým chováním na internetu se zabývá už od roku 2006, stál u zrodu sociálních sítí Lidé.cz a Spolužáci a právě tam pozoroval nově vznikající problémy. Začal se zajímat o internetovou komunikaci a možná nebezpečí, která přináší. Je autorem mnoha projektů a výukových materiálů v oblasti rizikového chování na internetu. V současné době působí ve sdružení CZ.NIC, jehož cílem je podpora nových technologií a projektů prospěšných pro internetovou infrastrukturu v Česku. Kožíšek také spolupracoval s tvůrci #martyisdead a chystá se vypomoci i s natáčením navazujícího seriálu #annaismissing. V rozhovoru pro HN mluví o oceněném snímku, vysvětluje, proč se děti zažívající kyberšikanu nesvěřují se svými potížemi rodičům, a na příkladu filmů a seriálů ukazuje nejlepší formy prevence.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.