Česká spořitelna svým klientům v sobotu odpoledne chybně účtovala některé platby kartou dvakrát. Podle mluvčího banky Lukáše Kropíka se problém mohl týkat tisíců transakcí. Chybu už spořitelna odstranila a peníze klientům vrátila.
Problémy se zdvojeným účtováním kartových plateb spořitelna zaznamenala v sobotu odpoledne. "Ještě včera (v sobotu) v noci jsme provedli aktualizaci systému a všechny tyto zdvojené platby ihned vrátili klientům. V tuto chvíli vše funguje bez problémů," sdělil dnes odpoledne Kropík ČTK.
Přesný počet klientů, kterým banka odečetla peníze z kartových plateb dvakrát, mluvčí banky nezná, podle jeho odhadu šlo o nižší tisíce transakcí.
Příčiny problémů spořitelna zjišťuje. "Mohlo jít o kombinaci více faktorů," uvedl Kropík.
Česká spořitelna je největší bankou v Česku podle počtu klientů. Na konci března jich měla 4,6 milionu. Vlastníkem spořitelny je rakouská finanční skupina Erste Group Bank, která je klíčovým hráčem na bankovním trhu střední a východní Evropy.
Čistý zisk České spořitelny klesl téměř o 20 procent. Propadu se nevyhnula ani Erste Group
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist