Za dobu jeho působení to hned několikrát vypadalo, že Dan Ťok (za ANO) skončí a nebude ve funkci ministra dopravy dál pokračovat. Nakonec končí po více než čtyřech letech. Stal se tak vůbec nejdéle sloužícím ministrem dopravy v novodobé historii Česka. "Chtěl jsem dokončit tendr na mýto," popisuje v rozhovoru pro HN jednu ze svých hlavních motivací.

HN: Jaký byl váš vztah s Andrejem Babišem?

Můj vztah s premiérem je normální. Moc jsem ho předtím neznal. Podporoval jsem ho, když přišel s prvotním nápadem hnutí ANO. Myslím, že jsem Babišovi uměl říct, co si myslím. Řekl jsem mu svůj názor a on mnohdy i otočil, když jsem se důrazně ozval. Vzájemně jsme se respektovali.

HN: Křičel na vás někdy?

Ne, na mě nekřičel.

HN: Na koho?

Tak třeba na někoho jiného? Upřímně řečeno si to nepamatuji, ale občas, když někdo řekl nějakou blbost a jemu ujely nervy, tak zakřičel. Zvyšování hlasu ale pro něj nebyla pracovní pomůcka.

HN: Proč ve vládě Andreje Babiše končí ministři, kteří mívají třeba na SPD Tomia Okamury vyhraněnější názory, jindy mají liberálnější názory a někdy s premiérem nesouhlasí? Jde konkrétně o exministra spravedlnosti Roberta Pelikána nebo Martina Stropnického…

To se budete muset zeptat pana Babiše.

HN: Jste jeden z nich.

Musím říct, že Robert Pelikán je člověk, který sám chtěl skončit, protože měl k tomu své důvody a já jim rozumím. Pan Stropnický nakonec dal přednost diplomacii.

HN: A není to spíš tak, že se stahují lidé, kteří tvořili opozici panu Babišovi nebo panu Faltýnkovi?

Víte co, nejsem politolog. Vidím to jednoduše: buď tu hru chci hrát, nebo už ji nechci hrát. A teď to není otázka postavení vůči panu Faltýnkovi, jehož role se trošku přeceňuje. Píše se, jak je to důležitý muž, a on jako předseda klubu určitě důležitý bude, na druhé straně má jako každý své limity. Jsem přesvědčen, že tady na dopravě těch věcí nebylo tolik, o kolika se debatuje.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč nakonec sešlo s z plánovaného vstupu soukromého investora do ČD Cargo?
  • Změnilo se na ministerstvu dopravy za posledních 30 let vůbec něco?
  • Může stát fungovat jako firma?
  • A jaký vliv mají Faltýnkovi lidé?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.