Národní dopravce se začíná připravovat na konkurenci v podobě zahraničních dopravců. Ti na český trh budou moci vstoupit po roce 2033, kdy skončí proces liberalizace české železnice. Českým drahám má podle jejich generálního ředitele Miroslava Kupce pomoci uspět masivní obnova vozového parku nebo pružnější řízení firmy.

"Po roce 2033 nebudou našimi konkurenty firmy, které proti nám dnes stojí v poptávkových řízeních. Konkurovat nám budou národní dopravci z okolních zemí," uvedl pro
HN Kupec.

V současné době soupeří s drahami především české firmy jako RegioJet, Leo Express nebo GW Train Regio. Na několika tratích v Česku uspěla i Arriva, která patří pod německého národního dopravce Deutsche Bahn. Ta nasazuje na své spoje motorové jednotky, které pochází právě od německých drah.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem mají velcí zahraniční dopravci výhodu?
  • Vyjedou České dráhy v budoucnu mimo Česko?
  • Kolik investují do vozového parku?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se