Růst měst a příliv obyvatel s sebou přináší také zvýšené nároky na dopravu. Velká města se tak často potýkají s dopravními zácpami a nedostatkem parkovacích míst. O plánování dopravy, urbanismu, architektuře a chytrém městě budou ve středu 16. května v Brně diskutovat odborníci i veřejnost.

Pět klíčových bodů debaty

◼ Chceme, aby město zajistilo více parkovacích míst, nebo raději více kvalitních veřejných prostor? 

◼ Mají se za pomoci města rozvíjet lokality, které budou nabízet práci, služby i bydlení, nebo to necháme na trhu, který lépe ukáže, kde je to skutečně potřeba? 

◼ Má město zvýhodnit sdílená auta oproti autům v osobním vlastnictví,  nebo by žádné výhody mít neměla? 

◼ Chceme širší centrum jako výkladní skříň, primárně dostupné pěší nebo hromadnou dopravou – s auty pouze na zásobování ve vyhrazené hodiny, nebo bez nich začne ztrácet návštěvníky? 

◼ Má město plánovaně růst zejména uvnitř, kompaktní zástavbou s dostatkem zeleně, nebo se má přirozeně rozrůstat dále do krajiny? 

Podle odhadů OSN bude do roku 2050 žít ve městech 66 procent světové populace.

Ačkoliv stávající model dopravy ve městech stojí na veřejné dopravě, stále více se metropole potýkají s přílivem individuální dopravy - automobilů.

Ve městech navíc rostou nové čtvrti, které svým občanům poskytují nejen bydlení, ale i možnost zaměstnání, služeb a trávení volného času v okruhu méně než dvou kilometrů.

"Snižuje se tak potřeba a doba dopravních přesunů. Takové urbanistické projektování v kombinaci s kvalitní hromadnou dopravou přispívá ke zkvalitnění podmínek života ve velkoměstech," upozorňují organizátoři debaty s tím, že ne vždy se takový koncept setká s chutí obyvatel tento model akceptovat.

Debata nazvaná "Dostupné město je (není) jedno velké parkoviště" proběhne ve středu 16. května od 17 hodin na Fakultě architektury Vysokého učení technického v Brně.

Zúčastní se jí urbanista Jiří Fixela, šéfredaktor časopisu CityOne David Bárta, vedoucí Ústavu urbanismu FA VUT v Brně Karel Havliš nebo architekt Tomáš Kozelský.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.