Modernizace pěti úseků na dálnici začne už ve druhé půlce března, hotovo by podle ministerstva dopravy mělo být v roce 2021, za roční zpoždění mohou stížnosti ekologického spolku Děti Země, uvedla Mladá fronta DNES.
Pokud se nestane žádná nehoda, nehrozí podle Ředitelství silnic a dálnic dopravní zácpy, i když bude koridor na dálnici zúžený.
Přesto by měli mít řidiči časovou rezervu při projíždění dálnicí.
Na dálnici D1 proběhne modernizace pěti úseků, dvě stavební práce na úsecích Jihlava – Velký Beranov a Humpolec – Větrný Jeníkov započnou už příští týden ve čtvrtek a v pátek. Zbylé tři se rozběhnou na velikonoční svátky. Ke čtyřem úsekům, které jsou rozestavěné od loňska, se připojí pátý, na kterém se ještě nepracovalo. Informovala o tom ve čtvrtek
Mladá fronta DNES s odvoláním na vyjádření stavebních firem a silničářů.
Koridor na dálnici bude zúžený, kolony by ale hrozit neměly. Rizikovější bude začátek prací, kdy dělníci rozmístí dopravní značky a bariéry kolem opravovaných míst. Ředitelství silnic a dálnic ale řidiče ujišťuje, že se stavbaři vyhnou dopravním špičkám, které nastávají po víkendu.
"Na začátku může dojít ke stažení dopravy do jednoho pruhu v každém směru, ale bude se jednat o omezení trvající v řádu hodin," řekl mluvčí Hochtief Michal Talián pro Mladou frontu. S pracemi chce firma začít v sobotu 31. března v úseku Ostředek–Šternov v okrese Benešov ve Středočeském kraji.
Dalšími místy, která se začnou opravovat o Velikonocích, jsou úseky Velké Meziříčí – Hořice a Koberovice–Hořice, oba leží v okresu Pelhřimov na Vysočině.
Modernizace dálnice měla být podle původních plánů hotová už v roce 2020. Podle ministra dopravy v demisi Dana Ťoka (ANO) se ale termín pravděpodobně nestihne. Již v rozhovoru pro HN uvedl, že podávání rozkladů proti stavebním povolením na každém úseku, které předkládá ekologický spolek Děti Země, ohrožuje včasný termín ukončení prací.
Organizace Děti Země podala řadu stížností, a proto se nakonec z původně plánovaných devíti úseků, které by pro řidiče představovaly velkou přítěž, omezí práce na pěti z nich.
Rozhovor
28. 2. 2018 ▪ 11 min. čtení
D1 není jediným místem, na kterém bude ŘSD stavět nebo opravovat. Minulý týden Ťok slavnostně zahájil výstavbu obchvatu Lubence, na který obec čekala 30 let. Pětikilometrovým úsekem dálnice D6 se obci uleví od transitní dopravy, Lubencem denně projedou tisícovky osobních i nákladních aut. D6 má vést mezi Prahou a Karlovými Vary a má být dokončena v roce 2026, stavbu však zdržuje nedostatek financí a pomalý výkup pozemků, sdělila MF Dnes.
Infografika zobrazující zprovozněné, opravované, sporné i plánované úseky dálnice D1. Zdroj: ŘSD
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.