Vysoký úředník rakouského ministerstva financí Michael Engelbert přijel o zkušenostech s evidencí tržeb pohovořit na konferenci Nové trendy na Soukromé vysoké škole ekonomické ve Znojmě. V rozhovoru pro Hospodářské noviny vedoucí projektu registračních pokladen spolkového ministerstva financí uvedl, že také v Rakousku musel resort čelit bouřím podnikatelů i odporu politiků proti registraci tržeb.
Jste vedoucí projektu registračních pokladen, jak dlouho v Rakousku funguje?
Začali jsme v létě 2015 a dá se říci, že nyní ho dokončujeme. Během té doby vznikly pro podnikatele tři povinnosti: vydávat účtenky, vést evidenci tržeb a povinnost mít registrační pokladnu. První dvě povinnosti platí od začátku roku 2016, od května loňského roku začaly být povinné i registrační pokladny. Navíc od letošního dubna musí mít obchodníci také ochranu před manipulacemi s daty.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.