Rychlíky mezi Plzní a Mostem, na jejichž ztrátový provoz přispívá stát, už nebudou jezdit v barvách Českých drah. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) tam od letošního prosince pustí místo státní firmy na deset let soukromého dopravce GW Train Regio, která dosud jezdí s osobními vlaky na pěti regionálních linkách v Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji.

Ťok dá firmě zakázku bez soutěže a je to vůbec poprvé, co si ministerstvo dopravy objedná dotovanou službu u soukromníka napřímo. Dosud takhle rozdávalo zakázky z ruky na rychlíkových tratích jen Českým drahám a vysloužilo si za to kritiku privátních firem - zejména společností Leo Express a RegioJet, které soupeří se státní akciovkou na koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Cestu tramvají z Národního divadla na Hradčany jde zaplatit bankovní kartou. Praha dohání náskok regionů - čtěte ZDE

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se