Nejvýše postaveným manažerem pražského dopravního podniku (DPP) je předseda představenstva Martin Gillar. Na starosti bude mít úsek generálního ředitele.

Rozhodlo o tom v pátek představenstvo DPP.

Samostatného generálního ředitele představenstvo volit neplánuje, fakticky ale bude tuto funkci vykonávat právě Gillar. V čele podniku nahradil v květnu odvolaného ředitele Jaroslava Ďuriše.

DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 000 lidí.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

"Představenstvo rozhoduje o tom, že předsedovi představenstva Martinu Gillarovi náleží pozice generálního ředitele společnosti. V rámci této pozice je Martin Gillar oprávněn vykonávat činnosti, které vnitřní předpisy DPP svěřují do působnosti generálního ředitele, a je oprávněn užívat označení generálního ředitele," píše se v usnesení představenstva.

Prý by tak měla být pátečním rozhodnutím v podniku posílena pozice představenstva. Ti z vrcholných manažerů, kteří budou zároveň jeho členy, už budou mít pouze manažerskou smlouvu o výkonu funkce člena představenstva, nikoliv smlouvu zaměstnanců DPP, a to včetně Gillara. Ti se pak budou zodpovídat Gillarovi jako předsedovi v rámci jednání představenstva.

Zbylí manažeři, v tuto chvíli například ekonomický či investiční ředitel, budou Gillarovi podléhat přímo.

"Jedná se o tzv. německý model fungování. O odstranění zdvojení funkcí se v DPP mluví již od roku 2014," uvedl zdroj ČTK.

Představenstvo si v pátek zvolilo rovněž místopředsedu. Stal se jím dopravní ředitel Ladislav Urbánek, který byl po Ďurišově odvolání pověřen řízením podniku.

Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Ta předtím z této funkce odvolala právě Ďuriše.

Gillar předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty.

Společně s Ďurišem v DPP skončila také bývalá místopředsedkyně představenstva a ekonomická ředitelka Magdalena Češková. Ta byla v roce 2012 několik měsíců pověřena řízením podniku poté, co byl odvolán tehdejší ředitel Vladimír Lich.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha její fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist