Praha by měla za stavbu tunelu Blanka zaplatit ještě zhruba 1,23 miliardy korun. Většinu dluhu ale město neuznává. S dodavateli chce vyjednávat, vyplývá z materiálu, který v úterý projednali pražští radní.

Rada pověřila vyjednáváním s dodavateli stavby náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD). Tunel Blanka byl otevřen letos v září a s propojením na Strahovský tunel vyšel asi na 43 miliard korun.

"Provedli jsme důkladné vyúčtování na základě všech smluv. Podle něj rozporujeme zhruba dvě třetiny celkové sumy, kterou ještě chtějí dodavatelé od Prahy zaplatit. Nyní s nimi budu jednat," řekl Dolínek.

Praha má nevypořádané finanční vztahy s osmi firmami. Město neuznává nároky ve výši 831,7 milionu korun, zbylou část nezaplacených faktur, tedy 398,9 milionu korun tzv. nerozporuje.

Nejvyšší částku má hlavní město zaplatit firmě ČKD Praha DIZ, která nárokuje asi 600 milionů korun ve třech fakturách - dvě z nich Praha odmítá zaplatit. ČKD již před několika týdny vyzvala město ke smírčímu jednání. ČKD v současné době tunel provozuje a dodávala technickou část stavby.

V minulosti se město v souvislosti s Blankou již soudilo. Arbitrážní soud například řešil nezaplacené faktury stavební firmě Metrostav v řádu několika miliard.

Asi šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála městskou pokladnu 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Denně projede tunelem asi 70 000 vozidel.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist