Koaliční rada se ve středu dohodla, že se nebude rušit 23 územních pracovišť finančních úřadů v menších obcích. Provoz úřadů bude pouze omezen na úřední dny, tedy pondělí a středu. Zároveň se sníží počet pracovníků. Novináře o tom ve středu informoval generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Finanční správa v červenci oznámila, že od příštího roku zruší 23 finančních úřadů po celé ČR a uspoří tak 100 milionů korun. Jde o malé pobočky, kde dnes pracuje většinou méně než 11 lidí. Jejich fungování je prý neefektivní a představují finanční i organizační zátěž. Záměr kritizovaly dotčené obce, poslanci i premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).

"Finanční správa bude zajišťovat služby v pondělí a ve středu po celý rok. V tuto chvíli je tam 10 pracovníků, kteří zajišťují služby a občané je nevyužívají. Nově by tam měli služby zajišťovat dva pracovníci a ostatní přejdou na vyšší územní pracoviště," uvedl Janeček.

"Měli by to být specialisté na daň z nemovitosti a měli by to být specialisté na daň z příjmů fyzických osob a osob samostatně výdělečně činných," řekl o dvojici pracovníků po jednání Sobotka, který dohodu vnímá jako pozitivní posun.

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Zároveň dodal, že tím, že v obcích bude zajištěno poskytování služeb, tak finanční správa naplní definici územního pracoviště a nebude potřeba měnit příslušnou vyhlášku.

Se starosty dotčených obcí by měla Finanční správa jednat 2. září. Janeček očekává, že obce na dohodu přistoupí.

"Budeme jednat se starosty 2. září, aby nám umožnili hledat lepší řešení pro poskytování služeb," uvedl.