Finanční správa chce začátkem příštího roku zavřít ty pobočky, kde pracuje méně než 11 zaměstnanců. Několik starostů si však stěžovalo senátnímu výboru pro územní rozvoj, že zrušení poboček je diskriminující. Senátoři poté rozhodli, že plán rušit celkem 23 územních pracovišť je chybný a nesystémový.

Výbor v úterý také vyzval premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD), aby zajistil, že veškeré změny v oblasti veřejné správy se uskuteční v souladu se schváleným strategickým rámcem rozvoje veřejné správy.

Po více než dvouhodinové vzrušené diskusi senátoři jednomyslně odmítli přenášení další administrativní zátěže na občany, kteří by museli na úřad dojíždět do jiných měst. Zároveň doporučili, aby návrh na zrušení poboček finanční ředitelství zrušilo a nejdříve předložilo k projednání koncepci finanční správy.

Šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček řekl, že o návrhu se nyní diskutuje. Domnívá se, že by se měla vyjádřit i další připomínková místa, aby se vidělo, zda jejich stanovisko bude také tak radikální jako názor tohoto senátního výboru.

%insert_attachment[59522200] priloha.html%

Návrh se v tuto chvíli podle Janečka měnit nebude. "Necháme proběhnout diskusi a uvidíme, co z toho připomínkového řízení vzejde," řekl. Pokud by senátoři i starostové s kritikou uspěli, znamenalo by to, že by se územní pracoviště nezrušila. Návrh vyhlášky ministerstva financí čeká meziresortní připomínkové řízení a projednání v Legislativní radě vlády.

Finanční správa se od příštího roku chystá zrušit 23 finančních úřadů po celé ČR. Jde o malé pobočky, kde dnes pracuje většinou méně než 11 lidí. Představují finanční i organizační zátěž a jejich fungování považuje správa za neefektivní.

Zaměstnanci se přesunou na jiná pracoviště. V době zvýšeného náporu podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů bude podle finanční správy výběr zajištěn na kontaktních místech přímo v obcích, kde bude pobočka zrušena.