Finanční ředitel a předseda představenstva fotbalové Slavie Adam Řebíček půjde znovu před soud. Ústecký krajský soud už podruhé zrušil rozsudek prvoinstančního soudu v Teplicích a vrátil kauzu, ve které Řebíček společně se dvěma bývalými policisty čelí obžalobě z braní úplatků a zneužití pravomoci, k novému projednání. Potvrdila to mluvčí krajského soudu Marcela Trejbalová. Bratrovi někdejšího ministra dopravy a prezidenta Slavie Aleše Řebíčka hrozí až pětileté vězení.

Podle krajského soudu se Okresní soud v Teplicích dostatečně nevypořádal s důkazy. Ze stejného důvodu už přitom krajský soud zrušil první rozsudek v roce 2011. "Skutkové závěry soudu prvého stupně opětovně neodpovídají výsledkům dosud provedeného dokazování. Soud prvého stupně dostatečným způsobem nereagoval na výsledky doplněného dokazování a neodstranil pochybení v hodnocení důkazů vytčená mu krajským soudem," řekla Trejbalová.

Roman Majerník, Adam Řebíček a Radek Turišin pracovali u teplické hospodářské kriminálky a podle obžaloby poskytovali podnikatelům za úplatu informace a nabízeli zastavení vyšetřovaných kauz. Všem třem hrozí až pětileté tresty. Impulz k vyšetřování dal někdejší majitel autobazaru AutoHypo Michal Bartes.

Několik let tvrdil, že jemu a dalším podnikatelům policisté v čele s Řebíčkem nabízeli za úplatu informace a zastavení vyšetřování. Bartes před lety médiím řekl, že z něj policisté vytáhli na úplatcích zhruba dva miliony korun. Některé schůzky si nahrával, jeden záznam má údajně dokládat, že Řebíček dostal obálku s 200 tisíc korunami.

Soud bývalé policisty opakovaně obžaloby zprostil kvůli nedostatečným a nejednoznačným důkazům. Teď začne kauza už potřetí od úplného počátku. Hlavní líčení u teplického soudu zatím nařízeno nebylo.

Adam Řebíček je předsedou představenstva a finanční ředitel SK Slavia Praha fotbal, kterou vlastní jeho bratr Aleš. Ten byl ministrem dopravy ve vládě Mirka Topolánka, tedy v letech 2006 až 2009. V téže době začala přeměna jeho bratra z řadového policisty na obchodníka - v roce 2006 nastoupil do polostátního ČEZ, o rok později se dostal do dozorčí rady jejích dvou dceřiných firem a ještě před koncem bratrova ministerského působení přešel do státní Správy železniční dopravní cesty.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist