Problém s vlhkostí a zatékáním v tunelu Blanka je natolik závažný, že jsou na místě obavy ohledně budoucího provozu v této dopravní stavbě. S odvoláním na oficiální zdroje to ve středu řekl starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

"Vážně se obáváme toho, že jakmile se tunel otevře, objeví se technické a stavební závady, kvůli kterým ho bude nutné zavřít nebo v něm výrazně omezit dopravu," tvrdí starosta. Vedení Prahy nedávno znovu odložilo otevření tunelu, tentokrát kvůli vodou poničeným kabelům. Nový termín není znám.

Městská část, přes kterou tunelový komplex vede, ve středu vyzvala vedení Prahy, aby převzetí stavby od dodavatelů podmínila garancí bezpečného provozu. Opak považuje za "šílenství". "Stejně tak trváme na prověření kvality ostatních stavebních technologií, hydroizolací a celkové kvality stavebních prací," uvedl starosta.

Důležitou dopravní stavbu, která jako součást městského okruhu vyšla na 37 miliard korun, provázejí problémy od začátku. Aktuální pře se vede o to, kdo nese za vinu za škody způsobené vodou a kdo zaplatí výměnu technologií. Podle odhadů jde o práce za stovky milionů korun. Radní dokonce zvažují proti dodavateli technologií arbitráž. Rozhodčí soud už loni řešil spory se stavební firmou Metrostav o miliardové částky. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).

Ministr dopravy Dan Ťok ve středu v České televizi uvedl, že o problému s kabely se vědělo už před rokem a půl. "Od našich odborníků, kteří dělali subdodávky v tomto tunelu, jsem věděl že tam takový problém je a že se ví i na městě, jestli někdo nechtěl tu informaci sdělit...", uvedl v ČT. Zmíněnými odborníky měl zřejmě na mysli experty firmy Skanska, jejímž byl tehdy ředitelem. Proč se o tomto problému mluví až dnes, Ťok neví.

Výstavbu více než šestikilometrového tunelu Blanka zahájila v roce 2007 někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Blanka měla být otevřena v roce 2011. Proti původním předpokladům se práce prodražily zhruba o šest miliard korun.