Hned 1. ledna loňského roku odvysílala televize Nova pořad, který už nikdo nedokázal ve sledovanosti během celého roku překonat. Na novoroční Televizní noviny se tehdy dívalo 2,2 milionu diváků. Právě začátkem roku totiž mívá zpravodajská relace Novy obvykle nejvyšší sledovanost.

V České televizi tentokrát neodvysílal nejsledovanější pořad hlavní kanál, nýbrž ten sportovní. A to během olympiády v Soči. Na hokejový zápas mezi Českem a Slovenskem se dívalo 2,1 milionu lidí. Na hlavním kanále ČT zaujala nejvíce diváků štědrovečerní pohádka Princezna a písař, která dosáhla podobných výsledků jako hokej.

Na Primě nejvíce bodoval úvodní díl seriálu Vinaři, který viděly téměř dva miliony lidí.

Barrandov si nejlepší výsledek připsal až poslední den v roce, kdy vysílal Silvestrovskou show. Její první část sledovalo 567 tisíc lidí.

Stejně jako v roce 2013, i loni si nejvíce diváků vybíralo stanice Novy. Zatímco hlavnímu kanálu podíl na sledovanosti mírně klesl, ostatním čtyřem rostl. Pět stanic Novy sledovalo dohromady téměř 32 procent lidí, což je nárůst o 0,8 procenta.

Mezi nejsledovanější pořady Novy patřily tradičně Televizní noviny a seriál Ordinace v růžové zahradě. Zajímavé je, že zatímco v první polovině roku si Ordinaci zapínalo obvykle kolem 1,9 milionu lidí, v podzimní sezoně se sledovanost seriálu pohybovala "jen" okolo 1,6 milionu. I tak ale stále byla v čase svého vysílání neporazitelná.

Na šest kanálů České televize se loni dívalo bezmála 30 procent lidí. Největší propad zaznamenala ČT1, a to především kvůli podzimnímu schématu.

Zatímco na jaře válcovala ČT1 konkurenci s Případy 1. oddělení, seriálem První republika či Čtvrtá hvězda, na podzim takový úspěch nezaznamenala. Například druhou řadu seriálu Cirkus Bukowsky sledovalo méně než 500 tisíc diváků. Pečeného sněhuláka kolem 300 tisíc a sitcom Kancl ještě méně. Více než milion diváků dokázala pravidelně přilákat pouze talk-show Všechnopárty.

Podíl na sledovanosti klesl i zpravodajské ČT24. To je ale dáno především tím, že rok 2014 nebyl tak bohatý na klíčové události jako rok předchozí, kdy lidé mimo jiné volili prezidenta a poslance.

Naopak ostatním čtyřem stanicím České televize sledovanost rostla. Ve výsledku si tak skupina ČT oproti roku 2013 mírně polepšila.

Skupina Prima si ve srovnání s rokem 2013 pohoršila nejvíce. Ztratila téměř procento diváků. Prima sice měla silnější podzim, ale už nedokázala vylepšit výsledky ze slabého jara. 

Nejúspěšnějším pořadem Primy byl seriál Vinaři, jehož všechny díly vidělo během podzimu průměrně 1,1 milionu diváků. "Vinaři byli jedním z našich stěžejních projektů. S tvůrci jednáme o pokračování," říká programový ředitel Primy Roman Mrázek.

Na všechny čtyři kanály Primy se loni dívalo průměrně 21,55 procenta lidí.

Barrandov, který na začátku roku zažil sledovanou výměnu ředitelů (Vladimíra Železného náhle vystřídala Marcela Hrdá), si v podílu na sledovanosti polepšil o téměř 0,2 procenta. Tradičně se dařilo hlavně jeho původní tvorbě - tedy show Aleše Cibulky, Vtipu za stovku nebo pořadu Kurňa, co to je? Tyto pořady sleduje pravidelně až 300 tisíc diváků, což je pro Barrandov nadprůměr.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.