Takzvané opilé brýle jsou jednou z metod, pomocí nichž pivovary a výrobci alkoholu propagují odpovědné pití – tedy aby nepily těhotné ženy, mladiství a řidiči. Lidé si nasadí brýle, které jim rozostřují vidění podobně jako při opilosti, a mohou si vyzkoušet, jak dokážou zvládnout běžné úkony, třeba odemknout dveře od auta. Většině se to napoprvé nepovede.
„Existuje několik úrovní opilých brýlí, z těch simulujících tři promile se ale už lidem dělá špatně, my nasazujeme krátkodobou opilost jedné a půl promile,“ vysvětluje manažerka projektu Řídím, piju nealko pivo Martina Ferencová.
Její tým objíždí dny prevence, hudební festivaly a pivní slavnosti s cílem upozornit na neslučitelnost konzumace alkoholu s řízením motorového vozidla. Po absolvování kurzu člověk dostane alkohol tester a nealkoholické pivo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.