Zahájení prací na dalších třech úsecích dálnice D1 očekává Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nejdříve ve třetím čtvrtletí letošního roku. Do zimní přestávky se tak na nových stavbách stihnou zahájit jen přípravné práce, jako jsou demolice mostů, opravy a provizorní rozšíření vozovky. ČTK to dnes řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Ve druhé vlně oprav plánuje ŘSD modernizovat úseky mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, Měřínem a Velkým Meziříčím a mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.
Na všechny tyto úseky má ŘSD zatím nepravomocná stavební povolení. Pokud vše půjde podle plánu, předpokládá ŘSD vypsání výběrového řízení na konci března.
Dalších 85 dní, tedy do druhé poloviny června, budou mít uchazeči čas pro podání nabídek a teprve pak ke slovu přijde výběrová komise, uvedl Studecký. Výsledky tendrů a předání staveniště proto ŘSD předpokládá až v posledním čtvrtletí letošního roku.
Předpokládaný harmonogram počítá s bezproblémovým scénářem, kdy nebude v průběhu soutěže měnit podmínky tendru a také se proti výsledkům soutěže neodvolají neúspěšní uchazeči.
Soutěž na prvních pět úseků, které se začaly modernizovat před rokem, přitom kvůli změnám zadávacích podmínek trvala od vypsání soutěží do konečného podpisu smluv se stavebními firmami 13 měsíců.
Modernizace D1 byla podle studie ČVUT nejvhodnější řešení - čtěte ZDE
Plánujeme dokončit dálnice D3 a D8, tvrdí ministr dopravy Prachař - čtěte ZDE
V první vlně modernizuje ŘSD čtveřici dálničních úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Větrným Jeníkovem a Jihlavou a Lhotkou a Velkou Bíteší. U těchto dálničních úseků byly stavební práce zahájeny podstatně dříve, než ŘSD předpokládá nyní, a přesto se u žádného z nich nepodařilo do zimní přestávky plánovaný harmonogram dodržet.
Původní harmonogram předpokládal položení nového povrchu vozovky alespoň v jednom jízdním pásu ještě před zimním přerušením prací. Ve skutečnosti se ale jen u dvou z nich podařilo dokončit alespoň přípravné práce.
V úseku mezi Šternovem a Psáři na Benešovsku silničáři ještě v prosinci dokončovali práce ve středním dělicím pásu, v úseku Lhotka – Velká Bíteš tyto práce před zimní přestávkou ještě ani nebyly zahájeny.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie. Na rozestavěných úsecích by se práce mohly obnovit začátkem dubna. Záležet bude především na počasí.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist