Vláda chce ukončit praxi, kdy pozvánky na předváděcí akce inzerovaly úplně jiné zboží, než které pak obchodníci ve skutečnosti nabízejí. Navíc často s diametrálně odlišnými cenami.

Od středy platí novela zákona o ochraně spotřebitele, která mimo jiné rozšiřuje pravomoci České obchodní inspekce (ČOI). Ta bude například nově dostávat pozvánky na předváděcí akce ke kontrole. A firmy navíc budou muset takové akce hlásit dopředu.

Právní poradkyně Sdružení obrany spotřebitelů Iva Palkovská se domnívá, že některá nová opatření odradí řadu zákazníků od toho, aby na předváděcí akce vůbec jeli.

Sdružení obrany spotřebitelů i ČOI vnímají novelu pozitivně, přesto však upozorňují na to, že obchodníci se budou pokoušet najít v zákoně nějakou skulinu. Právně neošetřené zůstávají například zájezdy do zahraničí, které se pak mění právě na předváděcí akce.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se