Dopravní policisté mají nového šéfa sotva týden, ale podle všeho už se mohou chystat na to, že na ně spadne spousta úkolů a nových priorit. Čerstvý ředitel Tomáš Lerch, který 1. dubna vystřídal svého bývalého přímého nadřízeného Leoše Tržila, má totiž velké plány.
Chce snížit nehodovost i počet úmrtí. Jak? Třeba tím, že hodlá dostat z českých silnic problémová auta se závadami. Anebo tvrdým bojem proti pirátům, kteří nedodržují dopravní předpisy.
Pomoci mají všechny radary, které má policie k dispozici. Případně i nové přístroje. „Mojí snahou je obnovit arzenál radarové techniky. Měření rychlosti vnímám jako jednu z priorit, ze které určitě nesmíme polevit. Hraje klíčovou roli při tragických nehodách,“ řekl Tomáš Lerch Lidovým novinám.
Dodal, že policisté by rychlost měli měřit jen tam, kde je skutečně riziko tragických střetů. Zároveň odmítl, že nový trend by měl hlavně přinést peníze do státní kasy.
Lerch zároveň nechce zmírnit nulovou toleranci alkoholu za volantem, je proti zvyšování rychlostních limitů na dálnicích a odmítá návrat "Kryštofů", tedy celorepublikových kontrolních akcí na vozovkách.
Do roku 2020 by chtěl dosáhnout toho, aby v Česku na silnicích nezahynul průměrně víc než jeden člověk denně.
Jaké další kroky chystá? Jsou jeho plány reálné? Sníží se skutečně počet nehod a úmrtí na silnicích? Ptali jste se nového šéfa dopravních policistů od 12:00 do 13:00 hodin, odpovídal on-line.
Online rozhovor
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist