Krajský soud v Ústí nad Labem znovu zrušil stavební povolení a následné rozhodnutí krajského úřadu o dostavbě dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. Rozsudek je zveřejněn na úřední desce soudu.
Lovosický stavební úřad vydal stavební povolení k tomuto šestnáctikilometrovém úseku v říjnu 2009, občanské sdružení Děti Země se proti povolení odvolalo ke krajskému úřadu. Ten rozhodl o zamítnutí tohoto odvolání. Podle povolení měla být stavba dokončená s koncem roku 2010, dostavěna ale dosud není.
"Rozhodnutí Krajského úřadu Ústeckého kraje, odboru územního plánování a stavebního řádu, ze dne 23.února 2010, a rozhodnutí Městského úřadu Lovosice, odboru stavebního úřadu a územního plánování, ze dne 30. září 2009, se pro nezákonnost a vady řízení zrušují a věc se vrací žalovanému k dalšímu řízení," uvedla v rozsudku předsedkyně soudního senátu Markéta Lehká.
Na šestnáctikilometrový úsek dálnice muselo být vydáno několik stavebních povolení, na silnici jako takovou a zvlášť na mosty a tunely. Toto rozhodnutí krajského soudu se týká přímo dálnice. Zároveň ale soud zamítl žalobu na zrušení stanoviska ministerstva životního prostředí o vlivu stavby na životní prostředí.
Děti Země napadly stavbu dálnice dvacítkou žalob, další podalo litoměřické Sdružení ochránců přírody. "Jde o další důkaz, že pro některé úředníky v Lovosicích a na krajském úřadě je výhodnější rozhodovat nezákonným způsobem a nejlépe opakovaně, neboť krajský soud již v červnu 2010 za stejnou absenci výjimek k zásahu do biotopů zrušil územní rozhodnutí pro celou dálnici," uvedl ve čtvrtek v tiskové zprávě Miroslav Patrik z Dětí Země.
Nový úsek D8 u Lovosic zůstane kvůli mostu zatím zavřený. Podívejte se na něj - čtěte ZDE
Dostavba D8 je opět ohrožena. Soud vrátil do hry odvolání ekologů - čtěte ZDE
Nekonečné čekání na dostavbu D8. Stále vázne na nedodaných dokumentech od úřadů - čtěte ZDE
Část úseku dálnice, jehož se stavební povolení týká, je už dostavěná. Auta po čtyřkilometrovém úseku mezi Lovosicemi a Bílinkou včetně proskleného mostu jezdí od května loňského roku, na stavbě další části se pracuje.
Dálnice D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory a mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10.000 aut denně. Obyvatelé obcí, jimiž náhradní trasy procházejí, proto v drtivé většině nemohou ekologům přijít na jméno. Na duben mají naplánované další jednání se zástupci ŘSD i kraje.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist