Automobily vyráběné v kolínské společnosti Toyota Peugeot Citroën Automobile (čili modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1) zamířily na nové trhy mimo Evropskou unii. Viceprezident automobilky TPCA Patrice Le Guyader řekl týdeníku Ekonom, že tyto minivozy se začaly prodávat rovněž v Rusku a na Ukrajině, v Jižní Africe a v některých latinskoamerických státech.
„Jsou také v Izraeli a v arabských zemích Blízkého východu, dále se začaly prodávat i třeba v Malajsii a Indonésii,“ dodal Patrice Le Guyader. Podle něj kolínský závod silně naléhal na mateřské společnosti, aby rozšiřovaly počet odbytových teritorií, neboť tradiční trhy na jihu Evropy procházejí velkou krizí.
I vzhledem k výraznému rozšíření počtu zemí, kde se auta z Kolína prodávají, očekává vedení TPCA, že v letošním roce již nebude snižovat stavy zaměstnanců.
Viceprezident zdůraznil, že TPCA je dlouhodobý projekt, v němž mateřské společnosti Toyota a PSA Peugeot Citroën, hodlají pokračovat a nyní připravují nástupnické modely. Firma byla podle něj zisková i v loňském roce, kdy čelila velkým propadům ve Francii a Itálii. Poprvé v historii se tak nejdůležitějším trhem pro auta z TPCA stala Velká Británie.
TPCA loni vyrobila téměř 75 tisíc vozů typu Peugeot 107, více než 74 tisíc automobilů Toyota Aygo a necelých 66 tisíc Citroënů C1.
Co si viceprezident myslí o Češích?
Jak je spokojen s místními pracovníky?
Kdy se podle něj vzpamatuje automobilový trh v Evropě?
VÍCE SE DOČTETE V OBSÁHLÉM ROZHOVORU S VICEPREZIDENTEM TPCA PATRICEM LE GUYADEREM V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 24. LEDNA.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.