Na parkovišti před automobilkou se objevily první nové favority. Dělníci Automobilových závodů Mladá Boleslav (AZNP) splnili plán náběhu výroby nového modelu. Ten má mimo jiné elektricky stahovaná skla v předních dveřích.

"Tato novinka, po které naši řidiči již dlouho volali, pomůže favoritům na trzích v kapitalistické cizině," řekl náměstek národního podniku Miloslav Wigner.

Automobilka vsadila na osvědčenou konstrukci, která se už objevila u modelu 136 L na konci osmdesátých let. Tedy na motor uložený příčně vpředu, který pohání přední nápravu. Základní motorizací je modernizovaný škodovácký motor 781.136 o objemu 1 289 cm3, který má vrtání 75,5 a zdvih 72mm. Ovšem díky modernizaci se původní výkon 46 kW podařilo zvýšit o 6 kW.

Můžeme prozradit, že AZNP jedná s německou firmou Volkswagen o možné spolupráci na poli vznětových motorů. „Pro favorit by přicházel v úvahu motor 1,9, který se osvědčil v automobilech stejné třídy německého výrobce,“ uvedl náměstek Wigner.

Továrna uvažuje o výrobě kupé odvozeného od nového favoritu, které by navázalo na úspěšné modely Škoda Garde a Škoda Rapid. Projekt kupé přitom vznikl i z první generace favoritu.

Zájem našich motoristů potvrdil vedoucí značkové prodejny škodovky v Gottwaldově Alois Samohejl. "Lidé se na novinku vyptávají," řekl.