Na parkovišti před automobilkou se objevily první nové favority. Dělníci Automobilových závodů Mladá Boleslav (AZNP) splnili plán náběhu výroby nového modelu. Ten má mimo jiné elektricky stahovaná skla v předních dveřích.

"Tato novinka, po které naši řidiči již dlouho volali, pomůže favoritům na trzích v kapitalistické cizině," řekl náměstek národního podniku Miloslav Wigner.

Automobilka vsadila na osvědčenou konstrukci, která se už objevila u modelu 136 L na konci osmdesátých let. Tedy na motor uložený příčně vpředu, který pohání přední nápravu. Základní motorizací je modernizovaný škodovácký motor 781.136 o objemu 1 289 cm3, který má vrtání 75,5 a zdvih 72mm. Ovšem díky modernizaci se původní výkon 46 kW podařilo zvýšit o 6 kW.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Můžeme prozradit, že AZNP jedná s německou firmou Volkswagen o možné spolupráci na poli vznětových motorů. „Pro favorit by přicházel v úvahu motor 1,9, který se osvědčil v automobilech stejné třídy německého výrobce,“ uvedl náměstek Wigner.

Továrna uvažuje o výrobě kupé odvozeného od nového favoritu, které by navázalo na úspěšné modely Škoda Garde a Škoda Rapid. Projekt kupé přitom vznikl i z první generace favoritu.

Zájem našich motoristů potvrdil vedoucí značkové prodejny škodovky v Gottwaldově Alois Samohejl. "Lidé se na novinku vyptávají," řekl.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist