Televize nebudou moci vysílat reklamu hlasitěji než jiné pořady. V případě porušení zákazu jim bude hrozit pokuta až pět milionů korun. Zavádí to novela zákona o provozování televizního vysílání, kterou podepsal prezident Václav Klaus.

Detaily k zákazu stanoví vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů.

Předloha se dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize hlasitější reklamu už ze svého vysílání odstranila a hlasitost vysílání sjednotila. Komerční televize i výrobci reklamy mají po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili.

Rada pro vysílání má vyhláškou stanovit například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy. Rada pro vysílání má také ukládat případné pokuty a dohlížet na dodržování zákazu. Autoři předlohy odhadují, že by se kvůli tomu výdaje rady zvýšily o asi 200.000 korun na novou techniku.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist