Češi z neziskových organizací považují za největší filantropy Terezu Maxovou, Zdeňka Bakalu a ČEZ. To byla nejčastěji zmiňovaná jména v průzkumu agentury Perfect Crowd. Ta zveřejnila výsledky výzkumu stavu současné filantropie v Česku.
Na průzkumu spolupracovala se soukromou nadací Nadace VIA, která data uveřejní v podzimním vydání svého čtvrtletníku The Art of Giving / Umění darovat. Jedním ze zjištěných dat byl i profil běžného českého dárce.
"Typický český dárce je spíše nedůvěřivý a nerozhodný. Věnuje spíše malé částky, a to organizacím, které zná ze svého okolí a kterým věří. Nezřídka za svou pomoc něco očekává. Velké firmy si pečlivě vybírají, komu přispějí, neboť se chtějí zviditelnit."
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.