České dráhy (ČD) dostaly od svého německého protějšku nabídku na prodloužení provozu rychlíků EuroCity po trase Praha-Berlín-Hamburk až do roku 2014, napsal v pátek deník Mladá fronta Dnes.
To koliduje s původním plánem Německých drah (Deutsche Bahn - DB) a společnosti podnikatele Radima Jančury RegioJet vypravit společně vlaky už koncem příštího roku.
"Jde o velmi rozsáhlý a náročný projekt, chceme na tuto trasu přinést západoevropskou kvalitu, na kterou nebyli cestující doposud zvyklí. To si žádá spoustu času. Bližší detaily sdělit nemůžeme. O tom, kdy RegioJet nahradí na trase České dráhy, teprve s německou stranou jednáme. Rozhodně ale nejde o nějaké zpoždění," řekl serveru IHNED.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Více konkrétních informací nemohl vzhledem k přání DB sdělit.
ČD už proto jednají se soukromou firmou. "My už jednáme s jiným německým partnerem. S ním chceme vypravovat vlaky už od prosince 2013," řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. To by se shodovalo s doposud známými plány.
České dráhy nebudou kupovat Railjety. Němci chtějí jen žluté vlaky od Jančury - čtěte ZDE
České dráhy znovu otáčejí. Moderní soupravy Railjet koupí, aby neztratily i Vídeň - čtěte ZDE
"ČD budou jednat se všemi potenciálními partnery a v současnosti zvažují všechny možné varianty provozu na lince Praha – Berlín – Hamburk od prosince 2013. V současnosti tedy není rozhodnuto s kým budou ČD v jízdním řádu 2014, tedy od prosince 2013, na lince z Prahy do Německa spolupracovat," dodává Šťáhlavský.
Spekuluje se o nedostatku vlaků
Kdy ale žluté vlaky z Prahy do Hamburku vyjedou, není zcela jasné. Podle Mladé fronty Dnes stojí za případným zdržením nasazení RegioJetu nedostatek vlaků, které společnost Radima Jančury vlastní.
Nebylo by to poprvé, kdy má RegioJet problémy s počty vlaků. Právě kvůli nedostatku souprav RegioJet v minulosti zpozdil nasazení vlaků na trase z Prahy do Ostravy. Nejprve jich tak z plánovaných 18 souprav vyjelo pouze 10.
Wall Street Journal píše o českých vlacích, vyzdvihuje Jančuru i Novotného - čtěte ZDE
Jančura se stížností na České dráhy nepochodil, Bruselu prý nedal dost informací - čtěte ZDE
Pomalejší nasazovaní tuzemských spojů RegioJet v minulosti vysvětloval "důrazem na kvalitu služeb zákaznického servisu během počáteční fáze rozšiřování provozu, charakteristické velmi vysokým vytížením vlaků".
RegioJet chce na sever vypravovat i další vlaky. Podle dosavadních informací by na trati mezi Prahou a Děčínem mohly platit lístky ČD i ve vlacích RegioJetu a naopak. O tom však společnosti teprve jednají.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist