Obě komerční televize představily svůj podzimní program, který bude pro Novu a Primu podle oslovených odborníků klíčový. Televizní stanice se snaží přivést divácké publikum ke svým obrazovkám i pomocí tematických kanálů, s nimiž Prima přišla jako první. Nova své programy nedávno rozšířila o nový projekt TV Fanda. Z nových digitálních stanic jim může konkurovat v malém měřítku pouze TV Barrandov.
Co si myslí mediální experti o kvalitě zpravodajství obou televizí? IHNED.cz se zeptal šéfredaktora Digizone.cz Jana Potůčka, mediálního analytika Milana Šmída a profesora mediálních studií Jana Jiráka.
1. Kdo z dvojice Nova-Prima je nyní podle vás v lepší ekonomické kondici a proč?
Jan Potůček, šéfredaktor Digizone.cz:
V poslední době se zdá, že spíše Prima. Nova je zatížena velkými dluhy z minulosti a splácením úroků, takže se snaží šetřit i na programu. Prima si rozložila finance lépe, není tak zadlužená a tematické programy má lépe zaměřené na cílové skupiny. Teď to vychází ekonomicky lépe pro Primu, i když v celkových číslech zatím pořád vede Nova.
Milan Šmíd, mediální analytik a pedagog, Fakulta sociální věd UK:
Bývá pravidlo, že ten, kdo má největší share (podíl na televizní sledovanosti – pozn. red.), je jedničkou na reklamním trhu. V příjmech a obratech je na tom lépe Nova. Zahraniční vlastník Novy CME má ovšem obrovské dluhy. Prima je stabilnější.
Jan Jirák, profesor mediálních studií na Metropolitní univerzitě a UK:
To opravdu netuším.
Poslední muž Dvořáka na Nově skončil. Ředitelem zpravodajství se stal Vladimír Mužík - čtěte ZDE
Nova startuje konkurenci pro Primu Cool. Program pro muže počítá i se South Parkem - čtěte ZDE
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.