Do tendru na dodávku tramvají chystaného filipínskou vládou se chce přihlásit česká společnost Tradeinvest. S nabídkou spolupráce oslovila také Dopravní podnik hl. m. Prahy.

Ten by totiž mohl tramvaje z dodaných dílů stavět ve svých hostivařských opravnách, o jejichž outsourcing v současnosti intenzivně usiluje Škoda Transportation.

"Má pro tyto práce dostatečné výrobní kapacity a disponuje potřebným technickým vybavením a odbornými pracovníky," vysvětluje ředitel Tradeinvestu Jiří Peldřimovský. Podle něj by se o zakázku mohlo začít soutěžit už příští rok.

Zájem dopravního podniku potvrdil HN i jeho generální ředitel Vladimír Lich. "Pokud máme volné kapacity, pak by bylo hloupé ten obchod nevzít," říká Lich.

V Manile jezdí 74 českých tramvají

Češi nemají v Manile pro získání zakázky vůbec špatnou výchozí pozici.

Ve městě už nyní jezdí 74 vozů Tatra vyrobených v bývalé ČKD. "Tyto tramvaje jsou tam velmi úspěšné. Jsou totiž speciálně uzpůsobené pro jízdu v horkém a vlhkém podnebí, mají karoserie se speciální příměsí mědi. A jezdí bez poruch," vysvětluje Milan Slunečko, vedoucí tramvajové sekce dopravního podniku.

Manilská vláda podle něj chce právě tento typ, jen s některými technickými změnami. Stojí zhruba o sedmdesát kusů. Podle Slunečka se nyní nedá přesně odhadnout, kolik by Filipínci za jednu tramvaj platili. Šlo by ale o částku v řádu desítek milionů.

"Předpokládám, že určitě nebudou stát více než vozy v současnosti dodávané do Prahy, vzhledem k jejich technickému provedení," přibližuje Milan Slunečko. Za jeden vůz platí pražský dopravní podnik Škodě Transportation zhruba 70 milionů korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist