Kolínská automobilka TPCA propustí 150 dělníků ve výrobě. Od května snižuje výrobu. Zkrátí pracovní týden na čtyři dny a sníží počet směn ze tří na dvě.
"V této chvíli děláme vše pro to, abychom minimalizovali dopad na kmenové zaměstnance. Jejich zkušeností a odborných znalosti výrobních procesů si velmi ceníme. Pro ty, kteří nebudou mít uplatnění ve výrobě, hledáme jiné uplatnění,“ říká prezident společnosti Satoši Tačihara.
Brigádníci a lidé se smlouvami na dobu určitou ale mají smůlu. Firma se s nimi rozloučí.
"Máme čas se připravit. Situaci nijak nepodceňuji, samozřejmě je to pro každého nepříjemné, když přijde o práci. Ale protože TPCA zaměstnává 3000 lidí, tak to nebereme nijak tragicky," říká starosta Kolína Víta Rakušan.
Automobilka podle něj město informovala s dostatečným předstihem, a tak propuštěným lidem budou společně s úřadem práce hledat nové místo.
V západní Evropě se prodává méně malých aut. Pocítila to i kolínská TPCA - čtěte ZDE
Zázrak TPCA se nekonal, z Kolína je nejzadluženější město v zemi - čtěte ZDE
"Situace kvůli ekonomické krizi, která v roce 2012 čeká město i TPCA, není příznivá. Všichni s touto realitou musí počítat," doplnil Rakušan.
Důvodem opatření je to, že se továrna potýká s prudkým propadem prodejů aut na jihoevropských trzích i rostoucí konkurencí v segmentu mini vozů. Novým konkrentem se stal například i koncern Volkswagen s bratislavskými trojčaty Škoda Citigo, VW Up a Seat Mii.
Loni výroba oproti roku 2010 klesla o osm procent na 270 tisíc vozů. V letošním roce očekává propad o dalších dvacet procent až k 220 tisícům vozům. Roce 2009, v době, kdy prodeje v Evropě akcelerovalo šrotovné se v Kolíně vyrobilo 324 tisíc vozů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.