Bývalý ministr dopravy a nynější majoritní vlastník fotbalové Slavie Aleš Řebíček prodal svůj podíl ve stavební a dopravní firmě Viamont celkem za 750 milionů Kč. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes, podle níž to Řebíček poprvé přiznal na setkání s fanoušky, kteří se ptali na jeho majetkové poměry.

Suma je přitom víc než dvojnásobek toho, co vyplývalo ze starších majetkových přiznání.

Podle listu Řebíček v majetkových přiznáních uváděl, že do roku 2009 za akcie od svého exspolečníka ve firmě inkasoval celkem 342 milionů korun.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Firma Viamont patřila před angažmá Řebíčka na ministerstvu dopravy k menším stavebním firmám, po jeho nástupu se ale stala jedním z největších hráčů na trhu. MfD spočítala, že od ledna 2005 do srpna 2006 dostal Viamont veřejné zakázky za 558 milionů korun, v období od září 2006 do května 2008, tedy v době, kdy Řebíček ministerstvo vedl, to bylo za 3,5 miliardy.

„Na zakázky nemám vliv,“ popíral vždy ministr to, že by Viamontu pomáhal ke státním zakázkám, a tak ho zhodnocoval.

Řebíčkovo přiznání nyní podle listu posiluje dřívější spekulace médií, že buď ve společnosti zůstal jako skrytý společník a získával provize, nebo obdržel další peníze až v okamžiku, kdy měla společnost větší hodnotu.

Řebíček se stal v srpnu majoritním vlastníkem Slavie, když od investiční skupiny Natland Group odkoupil její sedmdesátiprocentní podíl. Nyní drží 98 procent akcií. Částka, za kterou klub ovládl, nebyla zveřejněna.

V polovině června společně s Natlandem oznámili, že uhradili největší pohledávku ve výši asi 100 milionů korun vůči firmě ENIC, který klub vlastnil od roku 1997.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist