V Plzni přitom uzavřeli smlouvu na maximálně 45 vozů, zatímco Praha až na 720. Plzeň kupuje jeden autobus typu NB12 za 4,35 milionu korun, Praha ale za 4,9 milionu.

"Máme určitě lepší cenu než města, která odebírají třeba jen dvacet vozů,“ tvrdil přitom ještě nedávno ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák. Přesnou cenu za jeden autobus však společnost dlouho odmítala zveřejnit.

Podle Luboše Paška, výrobně technického ředitele plzeňského dopravního podniku, který je podepsán pod výběrovým řízením na autobusy SOR, jsou vozy úplně totožné a liší se pouze v informačním a odbavovacím systému. Ten je však v Plzni dvakrát dražší než v Praze.

Více v příloze HN Praha, která vychází v úterý 18. října

Čtěte více v Hospodářských novinách

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist