Finanční gramotnost české společnosti je dle průzkumů tristní. Proto byla zařazena do školních osnov. Děti i studenti středních škol se proto učí nakládat s penězi, získají i základní povědomí o finančních službách. Tato výuka by je měla vést k tomu, aby v budoucnu dokázali zodpovědně spravovat osobní či rodinný rozpočet.
Průzkum ministerstva financí z roku 2006 například ukázal, že čtvrtina dotázaných nedokáže spočítat, zda je výhodnější výnos 300 korun nebo 15 procent z 3000 korun.
Děti na prvním stupni základních školy by podle ministerstva měly například vědět, proč si nemohou koupit vše, co chtějí. Žáci na druhém stupni mají sestavit jednoduchý rozpočet domácnosti, středoškoláci navrhnout, jak řešit schodkový rozpočet.
Prezident Klaus: České školství na tom není tak zle. Odborníci to vidí jinak - čtěte ZDE
Sedláček: Pozdrav školákům aneb Žerte se a perte se - čtěte ZDE
Zda a co skutečně vědí, zjišťoval test finanční gramotnosti, který připravila společnosti SCIO. Na středních školách se ho zúčastnilo 765 studentů, na základních školách jej absolvovalo 1508 žáků.
Server IHNED.cz přináší čtenářům možnost vyzkoušet si, jak by na otázky finanční gramotnosti odpověděli. Část testu určených pro žáky základních škol poskytla serveru společnost SCIO.
- První měsíc za 40 Kč, poté za 179 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi