K výročí 120 let první elektrické tramvaje v Praze otevřelo Národní technické muzeum zdarma svou dopravní halu. První trať vedla právě v blízkosti dnešního sídla muzea. Začínala u dnešní restaurace Letenský zámeček. V jejím sousedství byla malá elektrárna, která vyráběla pro pohon tramvaje elektrický proud o napětí 150 voltů. Trať vedla Oveneckou ulicí až na její severní konec ke vchodu do Stromovky. Provoz na první trati elektrické tramvaje v Praze skončil 15. srpna 1900.
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.