Jeden z nejuznávanějších českých odborníků na dopravní stavitelství František Lehovec z pražského Českého vysokého učení technického říká: "Problém není jen v penězích. Ale i v tom, že v Česku nikdo nezkoumá, co vlastně silnici je."
HN: Proč jsou české silnice tak rozbité?
Má to spoustu důvodů, které se navzájem sbíhají. To, že máme v Česku povrch silnic a dálnic v tak špatném stavu, není letos žádná novinka. To jen vygradovala situace z minulých let. V Česku se dlouhodobě nedoceňuje potřeba kvalifikované a dostatečně dobře financované opravy silnic. Do oprav se dává pořád stejně peněz, přitom intenzita dopravy se zvýšila o 50 procent. A z toho velký podíl tvoří těžká nákladní auta, která povrch poškozují velice výrazně. A místo toho, aby se tomu přizpůsobilo i množství peněz věnovaných na opravu a údržbu silnic, tak se jejich objem nijak nezvýšil. Takže špatný stav silnic je důsledek dlouhodobého podcenění financování v této oblasti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.