"Návrh znemožní, aby především dobře situovaní a agresivní mladí řidiči měli dojem, že je česká silnice Divokým západem," řekl ministr. ČT uvedla, že Bárta se nechal inspirovat pravidly, která platí ve Finsku nebo Švýcarsku. Právě ve Švýcarsku nyní jednomu řidiči hrozí za překročení povolené rychlosti o 170 km/h pokuta v přepočtu až dvacet milionů korun.
Podle koaličních partnerů je sporné především to, že policie by získala přístup k majetkovým přiznáním. "Tento problém by se dal řešit přístupem do databáze finančních úřadů," uvedl ředitel divize bezpečnosti provozu z Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič. Podle Bárty by se měla na výši pokuty odrazit i cena vozu. Řada bohatých podnikatelů se totiž drží uměle ve ztrátě.
ODS ani TOP 09 ale volný přístup k informacím finančních úřadů dát policii nechtějí. Výše pokuty vyměřená podle ceny vozidla prý navíc znamená porušení rovnosti před zákonem. "Někdo třeba bydlí velice nuzně, ale prioritou je pro něj koupit si luxusní auto," řekl poslanec TOP 09 František Laudát. Podle Petra Bendla z ODS jde o klasický populistický návrh, který těží z lidské závisti.
Tvrdý styl ministra Bárty: Šéfa silnic a dálnic nahradil za několik minut - čtěte ZDE
Rychlé motorky už "vydělaly" miliony. Policisté na nich jezdí až 250 km/h - čtěte ZDE
Policie má s řidiči v silných a drahých autech bohaté zkušenosti. Nízké pokuty je neodradí a jsou agresivnější, uvedla ČT. "Souvisí to asi s tím pocitem, že jedu v silném, bezpečném autě a že si mohu dovolit cokoliv," tvrdí ředitel dopravní policie Leoš Tržil.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist