Ministr dopravy Vít Bárta odvolal generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfreda Brunclíka. Ten vedl úřad poslední čtyři roky a čelil kritice, že stavby silnic a dálnic v Česku jsou příliš drahé.

"Nevěřím tomu, že kroky, které činí, nejsou ve skutečnosti proti mé osobě," řekl pro server iDnes.cz Bárta, který tvrdil, že dříve Brunclíka odvolat nešlo. Samotný Brunclík vzkázal přes svou mluvčí, že své odvolání komentovat nebude.

Dosavadní šéf ŘSD byl podle ministra odvolán za chyby při sestavování seznamu silničních staveb určených k zastavení. Za "tragické pochybení" označil Bárta především zařazeni na seznam mostu u Bohumína, který je součástí přivaděče na D47. druhým místem je přípojka Místecká.

"Pro mě bylo nemilé překvapení, ze součástí přivaděče na D47 je onen most. Velmi se omlouvám občanům Bohumína, že ŘSD s mojí odpovědností zastavilo stavbu tohoto mostu," uvedl Bárta. Ministertsvo podle něj nyní hledá prostředky na pokračování stavby.

Bárta při rozhodování o jejich zastavení vycházel z podkladů ŘSD, ale nebylo mu zdůrazněno, o jak kritická dopravní místa jde. Podle ministra šlo o "miny", které mu ŘSD nastražilo.Jiří Švorc

Bárta už stihl jmenovat nového ředitele. Je jím Jiří Švorc, který působil v oblasti pozemního stavitelství jako stavbyvedoucí a manažer. Švorc prošel společnostmi OMV, Globus a OBI.

"Budu se snažit tuhle poměrně složitou firmu převést na určitý způsob manažerského řízení. Prioritou je nalézt maximální úspory nejen v investicích, ale i v provozu organizace," uvedl Švorc.

Jmenování nového šéfa má podle Bárty přispět k lepšímu jednání se stavebními firmami a nalezení dalších úspor.

Ředitelství silnic a dálnic ČR je státní příspěvková organizace zřízená ministerstvem dopravy. Základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k dálnicím a silnicím I. třídy a zabezpečení jejich správy, údržby a oprav. Úkolem ŘSD je také zabezpečení výstavby a modernizace těchto komunikací.