Bárta měl ve čtvrtek na programu schůzky například s vedením Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a Ředitelství vodních cest. "Jedno z prvních razantních opatření, které ministr nařídil, je snížení provozních výdajů Ředitelství silnic a dálnic v příštím roce o 50 procent," řekl Hanzelka. Dodal, že ministr tak jde nad rámec koaličních dohod.
Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové činí letošní provozní výdaje organizace dvě miliardy korun. Z toho jde na mzdy zhruba 800 milionů, zbytek zahrnuje například pohonné hmoty pro silničáře a další režii správy a údržby silnic. "Budeme rozhodnutí pana ministra respektovat," řekla Vápeníková.
Bárta a Dobeš si na ministerstva přivedli bývalé manažery firmy ABL - čtěte ZDE
Razantní Johnův nástup: Rozdá desítky úkolů a bere si k sobě Bartáka - čtěte ZDE
Šance pro Jančurovy žluté vlaky: Ministr Bárta chce prosadit konkurenci na dráze - čtěte ZDE
Mezi priority nového ministra patří například liberalizace železničního trhu, rozšíření mýtného na silnice nižších tříd nebo zlepšení bezpečnosti na silnicích.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist