V současné složité ekonomické situaci sází celá řada zemí na výstavbu vysokorychlostních železničních tratí. Odborníci věří, že přemístění zaměstnanců ze stavebnictví, které se nyní potýká s velkými problémy, na železnice nastartuje dlouhodobý ekonomický růst.
Do výstavby tratí pro vysokorychlostní vlaky byla investována značná část peněz z vládních programů na podporu ekonomiky. Není divu. Budování tratí není jednoduchou ani rychlou záležitostí, a tak nabízí mnoho pracovních míst. Kromě podpory zaměstnanosti navíc vysokorychlostní vlaky vylákají cestující z aut, autobusů a letadel.
Regionem, kde jsou vysokorychlostní vlaky nejvíce využívány, je Evropa. Právě nové tratě pro rychlé vlaky propojí - a tím oživí - řadu dnes odlehlých měst.
Příkladem za všechny je Španělsko, které by mělo příští rok předstihnout Japonsko jakožto zemi s nejdelší sítí vysokorychlostních železnic.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist