V současné složité ekonomické situaci sází celá řada zemí na výstavbu vysokorychlostních železničních tratí. Odborníci věří, že přemístění zaměstnanců ze stavebnictví, které se nyní potýká s velkými problémy, na železnice nastartuje dlouhodobý ekonomický růst.

Do výstavby tratí pro vysokorychlostní vlaky byla investována značná část peněz z vládních programů na podporu ekonomiky. Není divu. Budování tratí není jednoduchou ani rychlou záležitostí, a tak nabízí mnoho pracovních míst. Kromě podpory zaměstnanosti navíc vysokorychlostní vlaky vylákají cestující z aut, autobusů a letadel.

Regionem, kde jsou vysokorychlostní vlaky nejvíce využívány, je Evropa. Právě nové tratě pro rychlé vlaky propojí - a tím oživí - řadu dnes odlehlých měst.

Příkladem za všechny je Španělsko, které by mělo příští rok předstihnout Japonsko jakožto zemi s nejdelší sítí vysokorychlostních železnic. 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist