Vedle záchrany lidských životů nebo ochrany domovů, musejí hasiči a strážnici řešit také netradiční úkoly. Kuriozity z oficiálních záznamů loňského roku vybrala mluvčí hasičů Pavlína Adamcová a za strážníky jejich mluvčí Jana Přikrylová.
Obyvatelé Prahy volají hasiče nejen k požárům, ale třeba k odchytům zvířat. Kromě dravců, holubů, labutí, psů a koček hasiči loni vytahovali například dvě lišky, které spadly do vyschlé studně. Vyháněli také několik sršňů, kteří se usídlili v bytě.
V srpnu lovili klíče, které jejich majiteli spadly do kanálu. Podle Adamcové člověka, jenž volá na tísňovou linku, nelze odmítnout. "Pokud jde o klíče v kanálu a podobné výjezdy, je na operačním důstojníkovi, jak případ vyhodnotí. Spadnou-li někomu například klíče do kanálu od bytu, ve kterém je zavřené dítě nebo potraviny na sporáku, jedná se o zásah, který předchází vzniku mimořádné události," uvedla Adamcová.
Pět agresivních opic, nebo pes?
Hasiči rovněž vyjíždějí na žádost policie nebo zdravotníků. V srpnu byli povoláni k úrazu ruky, kdy měl zraněný na prstu prstýnek z chirurgické oceli. Zdravotníkům se prstýnek kvůli oteklé ruce nedařilo sundat, hasiči museli použít své nářadí. V polovině června zase vyprošťovali muže, který si zaklínil ruku v roletě výlohy. Ukázalo se, že jde o zloděje, který se pokoušel vloupat do obchodu, ale kvůli své nešikovnosti sám sebe na místě uvěznil.
Ačkoli hlášení na tísňovou linku může vypadat někdy kuriózně, na místě se často lehce vyřeší. V říjnu volal městské policii muž, že je v jeho domě pět agresivních opic, které mají studené čumáky. Strážníci ale na místě našli opilého muže a psa. Muž skončil na záchytce, pes v útulku. Jindy byli strážníci přivoláni k údajně nebezpečnému hadovi. Lidé, kteří hada našli, volali, že zvíře hlídají, aby neuteklo. Přivolaná odchytová služba zjistila, že had nemohl uniknout, protože byl dřevěný.
Kuriozita šampionátu: Uznaný finský gól vstřelený boční sítí - čtěte ZDE
České rekordy: 10 lidí ve sprše nebo 187 centimetrů dlouhé vlasy - FOTOGALERIE ZDE
Podle Přikrylové ale lidé tísňové linky často zneužívají k osobním stížnostem. Jeden muž si třeba stěžoval, že pokladní v supermarketu schválně obsloužila přednostně zákazníky s velkými nákupy. Jinému zase vadilo, že jeho autobus přijel pozdě a navíc v něm šly špatně hodiny. Další volající strážníkům spílal za to, že na podzim neodklízejí z Vltavy spadané listí.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist