Hodnocení silnic vychází z poměru mezi počtem tragických nehod, které se na nich staly, a hustotou provozu. I když se na dálnicích stane řada nehod, vzhledem k počtu aut, které po nich projedou, jsou relativně bezpečné. Bezpečná je tak například dálnice D1 v okolí Brna, D5 za Plzní směrem na Rozvadov nebo téměř celá dálnice D11 mezi Prahou a Hradcem Králové.
Mezi vyloženě nebezpečné úseky se naopak řadí silnice I/38 mezi Mladou Boleslaví a Českou Lípou, vyhlášená motorkářská trasa na I/9 Mělník-Dubá, silnice I/10 z Turnova na Železný Brod, trasa I/47 Přerov-Nový Jičín nebo I/54 v okolí Kyjova a Veselí nad Moravou.
Aktualizovaná riziková mapa je součástí evropského projektu EuroRAP a vychází z dat za roky 2006 až 2008 a měla by být v blízké době dostupná například na internetu stránkách.
Po zimě by silnice mohly připomínat tankodrom. Nebudou peníze na opravy - čtěte ZDE
Výstavba dopravní infrastruktury se zrychlí, Klaus podepsal zákon - čtěte ZDE
Česká republika se po vzoru EU v rámci své národní strategie bezpečnosti na silnicích přihlásila k záměru snížit během deseti let do roku 2013 počet úmrtí při dopravních nehodách na polovinu. K tomu by mělo pomoci i přijetí evropské direktivy O řízení bezpečnosti silniční infrastruktury do českého práva, což se zatím nestalo. Proto se rozhodli dopravní odborníci sepsat petici, která promítnutí směrnice do národní legislativy urychlí.
Loni zemřelo na českých silnicích 801 lidí, což je o 136 méně než v roce 2007. Letos od ledna do října to bylo 701 obětí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist