České dráhy letos už podruhé zdražily ceny jízdenek, výrazně se podle nových tarifních podmínek prodraží i cestování na různé slevové karty. Zároveň opět změnily nebo upravily i jízdní řády některých vlaků.
Zdražování České dráhy často vysvětlují jejich podfinancováním ze státního rozpočtu. Každý rok přitom z něho čerpají na dotacích osm miliard korun. Rušení některých regionálních spojů, na kterých jsou obyvatelé menších obcí často závislí, zase svalují na rozhodnutí krajů, které si regionální dopravu u Českých drah objednávají. Jak je to doopravdy?
Dráhy zdražují. Kvalita vlaků je ale stále nejistá loterie
Jsou všechny změny a zdražování skutečně nutné nebo České dráhy "vykořisťují" cestující a hřeší na to, že v Česku nemají skutečnou konkurenci? Mají skutečně tak málo peněz? Proč je kvalita jejich služeb tak rozkolísaná a nejistá?
Jak dráhy zajistí, aby jejich vlaky jezdily včas? A proč jsou často špinavé a neudržované? Je šance, že se cestující dočkají nakoupení nových vagónů? Proč jezdí po českých kolejích často poloprázdné Pendolino a vlaky nebo rychlíky pro "obyčejné" lidi bývají plné k prasknutí?
Na tyto nebo další otázky, odpovídala v on-line rozhovoru ředitelka Odboru provozu osobní dopravy Českých drah Luďka Hnulíková.
Online rozhovor
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist